30. juli 2016

Vækkeruret ringede kl. 07.00. Planen var, at vi skulle en tur i sommerhus. Op og besøge Benjamins forældre, også ville vi kombinere det med en tur på loppemarked i Vig. Så vi skulle tidligt afsted. Jeg havde været vågen både kl. 05 og kl. 06, men følte mig frisk nok alligevel. Vi gjorde os hurtigt klar og sad allerede i bilen kl. 07.25. Vi købte en smurt bolle hos bageren og en kop kaffe i Drive In. Vi spiste, da vi kom på motorvejen. Vi kan godt lide at være sammen på farten. Vi kan især godt lide at spise morgenmad ude, på tur.

Det regnede på vej til Vig, men den var stilnet af og det dryppede kun, da vi ankom kl. 08.30. Marked åbnede først officielt kl. 9.00, så vi var kommet i fin tid. Vi mødtes med Anette, Anders og Nanna og traskede rundt. Jeg købte en smuk blå Søholm lampe til 50 kr. og en krukke til 30 kr. Jeg fandt også nogle små glas i et læderetui, sådan nogle som man har med på jagt til at skænke op og dele ud fra lommelærken. Jeg købte dem til Andreas, så kan han få dem i fødselsdagsgave, når den tid er. Benjamin købte en karaffel og nogle andre bar relaterede ting.

Jeg og Benjamin kørte til sommerhuset, og slappede lidt af i ro, før de andre kom tilbage og bagefter kom Benjamins mormor og morfar også. Jeg havde virkelig meget kvalme og nåede at sove lidt, før frokosten, hvilket hjalp på kvalmen.

Jeg var trist i dag og kunne mærke, at jeg mangler Noam til at være med til de ting, vi laver. Jeg fortalte det til Benjamin. Han var også trist, og at jeg var trist, hjalp ikke på hans humør.

Vi lå på værelset sammen. Benjamin sov helt sammenkrøllet, imens jeg sad ved siden af og var på min telefon. Vi måtte finde på noget, trods halvdårligt vejr og dårligt humør.

Vi tog videre på Genbrugsshopping og endte med at købe et spisebord og en skænk til vores nye hjem. Skænken kunne vi få med hjem, bordet bliver leveret.

Min mor tager på lidt ferie med husstanden i morgen. Vi snakkede kort i telefon.

Jeg og Benjamin cyklede en kort tur. Vi satte os på en lille bakke og ringede sammen med Andreas. Han fortalte om journalister og artikel. De vil gerne bruge vores navne og vores ansigter, til at starte en debat om forholdene i traumecenteret og dårlig sagsbehandling, hvilket Benjamin og jeg har lidt svært ved at sige ja til. Som vi har det nu, kan vi ikke kæmpe en generel kamp om en bedre traume - og sagsbehandling til folk, der mister. Vi bliver nødt til at prøve at kæmpe for os selv, før vi kan arbejde på en sag for andre.

Jeg er glad for, at jeg og Benjamin er enige.

Anders stod for dejlig aftensmad til os alle.

Jeg blev rastløs og ville gerne have ro, men jeg ville helst være sammen med Benjamin i ro. Vi trak os tilbage og så lidt serie, efter en lang, men langsom dag. Planen er, at vi står op og tager på loppemarked igen i morgen.